Phishing je vrsta cyber napada u kojem napadači lažno predstavljaju legitimne organizacije ili osobe kako bi prevarili ljude da otkriju osjetljive informacije poput lozinki, financijskih podataka ili osobnih podataka. Ti napadi često dolaze u obliku e-mailova, SMS-ova ili lažnih web stranica koje izgledaju kao da potječu od pouzdanih izvora. Cilj je prevariti ljude kako bi pružili podatke koji se mogu koristiti za krađu identiteta, prijevare ili neovlašteni pristup računima.

Evo nekoliko uobičajenih znakova phishing napada:

  1. Sumnjivi linkovi: Držite pokazivač miša iznad linka u poruci kako biste vidjeli stvarni URL prije nego što kliknete na njega. To može otkriti je li riječ o zlonamjernoj stranici.
  2. Neobični zahtjevi: Legitimne organizacije obično ne traže osjetljive informacije putem e-maila ili SMS-a.
  3. Hitna ili prijeteća poruka: Phishing poruke često koriste zastrašujuće taktike kako bi stvorile osjećaj hitnosti.
  4. Loša gramatika i pravopis: Mnoge phishing poruke sadrže pogreške ili neuobičajen jezik.
  5. Nepredviđeni privici: Budite oprezni s neočekivanim privicima jer mogu sadržavati zlonamjerni softver.

Ako posumnjate da ste primili phishing poruku, najbolje je da je ne otvarate i ne odgovarate na nju, nego da je prijavite odgovarajućoj organizaciji ili IT odjelu.